http://ellamarie.blogg.se/

Jag har hittat en jättebra blogg som jag följer, den är anonym och de är coolt tycker jag. Det är som man kanske förstår ellamarie.blogg.se. Kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade den men jag är glad att jag gjorde det. Den "handlar" om Em som är 15 år och ska ha tvillingar i juli. Hon blev gravid för att kondomen sprack, och hon och hennes partner bestämde sig för att behålla barnen. Jag kan allt medge att man blir chockad av hennes ålder till en början men oj vilken stark tjej hon är. Jag som redan är 20 är inte en hälfen så mogen som henne. Jag ska inte skriva ett långt inlägg om vad den handlar om utan det får ni allt utforska själva, men jag vill berätta varför just jag tycker om hennes blogg. Jag tycker att hon haft turen att hennes pojkvän stöttat henne hela vägen, det är inte många som vågar det. Tummen upp för honom, en bra kille säger jag! Jag älskar läsa för hon skriver på ett så bra sätt, man kan inte tro nånstans att hon är 15. Jag säger inte att alla 15åringar är "omogna" men jag tror många håller med om att man kanske inte är mogen för barn när man är 15. Jag är 20 och är inte mogen för barn, det kanske skiljer sig från person till person men man får ju fundera på om man kan ta hand om ett barn, har man råd massa sånna frågor. Hennes pojkvän säger själv att hon är nästan mer mogen än vad han är. Det är nog den grejen jag fastnade för först, att hon är så mogen. Jag beundrar henne totalt, hon verkar så stark och vet vad hon vill. Alla har väl sina stunder när man känner sig svag och så men att göra det hon gör är starkt, eller ja dom då. Jag läser inte speciellt många bloggar men hennes läser jag, den känns äkta och man bara väntar på att då små söta ska komma till världen snart. Hon berättar verkligen hur det är att vara gravid, det är inte alltid en dans på rosor kan jag tänka mig. Det blir ett lite blandat inlägg här om vad jag tycker om hela situationen och hennes blogg:P men iallafall. Den är mysig, spännande och helt olik andra. Att hon valt att vara anonym är häftigt, varför ska man lämna ut sig på internet. Bara för att hon väljer att inte lägga upp bilder på sitt ansikte och använda sitt riktiga namn gör det henne inte mindre trovärdig och äkta. Hennes blogg är helt enkelt super och man blir glad för deras skull. Tro inte att jag smörar eller så för nån utan detta är verkligen vad jag tycker. Hennes blogg förtjänas att lyftas fram, en stark tjej som genomgår en fantastisk resa lite tidigare i livet än väntat. Ge den en chans och kolla in den.
Ha det underbart!


Kommentarer
Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Vilket fint inlägg! Tack så mycket! Jag blir jätte glad.

2009-04-13 @ 23:56:10
URL: http://ellamarie.blogg.se/
EmmaWictoria

jag håller med dig totalt!

2009-04-14 @ 02:58:52
URL: http://emmawictoria.blogg.se/
-

Jag tycker det är väldigt bra av dig att kunna ge en beröm till människor som behöver det och förtjänar det. Det görs allt för sällan!

2009-04-14 @ 20:06:35
URL: http://duharhittatmig.blogg.se/
Förvirrade Morsan

Vad glad jag blir över att se ett POSITIVT inlägg om en av de "stora" bloggarna. Det skrivs alltid massa negativt, väldigt sällan positivt=)

2009-04-15 @ 16:31:11
URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0